fredag 18 mars 2011

Lugnt

Den här fredagkvällen går till historien som en av de lugnaste någonsin. I säng innan 23 och det utan en droppe vin. Det har väl inte hänt sedan jag var gravid, typ. Fredagsvinet markerar ju början på helgen och det är nästan som att det inte blir helg utan det. Vadan denna återhållsamhet? Jo, jag och A har nämligen laddat upp inför morgonens stora baluns; vårt företag firar 10-årsjubileum med middag och fest på Grand Hotel. Respektive är också medbjudna så vi blir uppåt 500 personer. Partajet drar igång vid 18 och innan dess blir vi 15 personer hemma hos oss på en liten fördrink. Nova ska campera hos sin farmor och farfar. Dottern är äntligen tillbaka i sin vanliga form igen och hade kanske kunnat gå till dagis idag, men vi tyckte det var onödigt att chansa.

Ikväll har både jag och A känt oss toktrötta, nästan lite hängiga. Och det trots att jag vabbat fyra av veckans fem dagar (eller kanske just för att jag har det...?!). Så vi har verkligen bara softat med lite lätt plockmat till middag och ett långt, varmt bad på det. Nu en Alvedon och en förhoppningsvis god nattsömn. Begynnande sjukdomstecken (trötthet, lätt huvudvärk och ledvärk) - vik hädan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar