lördag 10 juli 2010

Barnfri lyxlunch

Någon sådan blev det nu icke.
Eftersom Nova var sällsynt gnällig på morgonen beslöt vi att det var enklast om hon följde med oss istället för att S och kusinerna skulle barnvakta. Gissningsvis var det trötthet och de två tänderna som är på G i överkäken som spökade. En nästan-barnfri-lunch skulle vi ju få ändå i och med att dottern brukar sova 1-2 timmar från 12 och framåt. Käppen i hjulet kom när lilla fröken slocknade i bilen trots mammans desperata försök att hålla henne vaken. Efter det var det inte tal om någon vältajmad lunchsovning.


Någon tapet till nya rummet blev det inte heller. Vi vill ha något färgglatt à la tricia guild och det enda som fanns som lagervara i hela Norrtälje var beigeblaskiga varianter, så vi får beställa helt enkelt.

Väl hemma igen packade vi ner fikabröd, kaffe och saft och anslöt S, J & J på badstranden för en eftermiddagsfika. Jag hittade en besläktad badkrukesjäl i S, men vi lyckades faktiskt doppa oss efter en halvtimmes velande. Badtermometern visade på 21 grader, men jag är skeptisk jag. Det var "å fy faan"-kallt när naveln och kroppsdelarna där ovanför kom i vattnet.
Men det har varit en väldigt varm dag, sällan det är 25 grader varmt vid sen middagstid i Sverige. Och det ska tydligen fortsätta vara så här resten av veckan. Bara att tacka och ta emot! Även om jag faktiskt önskar mig ett rejält spöregn för växtlighetens skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar