måndag 9 februari 2015

Klippdags

Planeringsdag på förskolan idag och Ante spelar tennis på måndagar så jag tog med mig trollungarna till Sollentuna centrum för att göra lite nytta när jag ändå var tvungen att lämna jobbet extra tidigt. Det blev välbehövlig klippning på Klippoteket för båda tjejerna och sedan pannkaksmiddag på Garden. Det gick extremt snabbt att frisera barnen så vi får väl se resultatet när lockarna ska trasslas ut framöver. Nova har inte fått längderna klippta på jag vet inte hur länge, säkert ett år, och det har nästan varit dreadlockvarning på henne en del morgnar. Nu kapades hennes hår rejält på längden, hoppas det hjälper.

Min filosofi är att klippa lugg och annat på dem närhelst det behövs (fast just nu håller Nova på att spara ut luggen) och att sedan ta dem till frisör 1-2 gånger per år för att jämna till min framfart med saxen...

För Freja var det första besöket i en frisörstol, men hon satt så stilla och allvarlig så det var inga som helst problem. 

Nova fick plattångat hår och fläta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar