onsdag 27 augusti 2014

Bajsinlägg

Husägarlivet börjar bra.
Igår kväll upptäckte Ante att vi hade en sjö av avloppsvatten (med tillhörande floaters) i duschutrymmet samt i ett förråd i källarvåningen.

Nu när alla rör på bottenvåningen är bytta pallade inte stammarna i källaren trycket och det verkade vara nån form av stopp nånstans. När det var fullt blås uppifrån (som t ex när jag duschade en halvtimme igår kväll. Rent hypotetiskt skulle eländet ha kunna uppstått då alltså, men självklart är det inte mitt fel) så trängde icke-önskade saker upp ur avloppen i källarvåningen. Brrr. Tur att det är Ante som är bajsansvarig i den här familjen.

Som tur var fick han tag på ett par riktiga hardcore-bajsmän som med kort varsel kunde komma och trycka stammarna nu på förmiddagen. Proppen borta, slutet gott. Nu kan vi använda toalett och dusch igen.

Jag avstår från att illustrera det här inlägget med foton från förödelsen i källaren (jag har ändå inga eftersom jag vägrat sätta mina små fossingar där nere sedan det hände) utan avslutar med ett foto på tankfull Nova från morgonens pendling istället.

3 kommentarer:

  1. Jag har varit med om en liknande incident och vet precis hur mysigt det är. Eftersom jag själv är bajsansvarig (ja, ansvarig för allt faktiskt) i mitt hushåll fick jag ringa hit en avloppskille för att fixa till misären. Väl på plats tog han minsann tillfället i akt att försöka ragga upp undertecknad. Han tyckte vi kunde träffas lite ibland bara och hans fru behövde kanske inte veta om det. Men se, jag var inte så intresserad av att utbyta tjänster med en avloppskille så det blev inget med den saken,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hahaha, du var inte intresserad av det alltså?! Vilken stjärna. Jag tror faktiskt inte att Ante fick några dylika erbjudanden.

      Radera
  2. Oj då! Verkar som om du ärvt min läggning för äckliga saker. Dessutom är det verkligen bra att framstå som fröken pimpinett för att slippa utföra saker och ting! :)

    SvaraRadera