söndag 15 juni 2014

Parkkalas

Med tanke på att både jag och Ante för det mesta är projektledare på jobbet är det märkligt hur fantastiskt oorganiserade vi oftast är privat. Eller snarare har vi extremt kort framförhållning och nästan allt vi gör gör vi on-the-fly, så att säga.

Idag var inget undantag när vi skulle hänga med kompisarna M&Ms familj och vänner och fira deras lilla Bellas ettårsdag i parken. Någon lunch hanns inte med hemma utan tjejerna fick inta korv vid korvmojen på Fridhemsplan medan jag sprang iväg och köpte present. Idag var det betydligt varmare ute och vi fick njuta av fika och lite skönt parkhäng i Tegnérparken och även glutta på nyaste tillskottet i tennisfamiljen, P&Js tre veckor gamla lilla tjej. Mysigt med bebis (och om jag inte visste att bebisar växer upp och blir tvååringar som slår sin syster i huvudet med en hårborste och i ren trots häller ut stora krit- och pennburken i vardagsrumsmattan bara för att se hur man reagerar så skulle jag lätt kunna ha en liten treveckors för jämnan. En som sover 20 timmar om dygnet, vill säga).


Efter det åkte vi ut till huset en sväng. Tjejerna plockade blommor, hela trädgården är fylld av prästkragar just nu. Rosorna längs staketet blommar och doftar medan en del andra saker har blommat ut. Jag och Ante tejpade upp konturerna av det blivande köket på vardagsrumsgolvet och funderade på hur badrummet ska se ut. Hög tid att spika materialvalen på nedervåningen och beställa köket nu. Om precis en månad ska vi vara utflyttade ur lägenheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar