onsdag 18 september 2013

Nattstök och mammaträff

Både jag och Ante har varit trötta idag. Under natten som gick var Freja vaken och härjade i mer än två timmar under den delen av natten när man normalt sett sover som djupast och skönast. Trots att jag inte är huvudansvarig för nattstökande barn just nu är det svårt att sova när det är en liten som är uppe och joddlar när det normalt sett brukar vara tyst. Vi hoppas och tror att det var gårdagens TBE-spruta som orsakade det ovälkomna nattvaket.

Jag hade en dejt med mammagruppen inbokad efter jobbet idag och även om vi bara var tre som träffades var det himla trevligt. För det första att bara komma iväg ut och äta en kväll mitt i veckan, för det andra att umgås med människor som inte alls jobbar inom samma område som mig. Det är just via barnen och förskolan som de där icke-IT-relaterade nya banden knyts just nu. Ikväll träffades vi faktiskt utan telningar, för första gången. På restaurang och över ett glas vin istället för på ett fik med en bebis i famnen och skötväskan över axeln. Vi som träffades ikväll har alla börjat jobba igen, inom vitt skilda områden, och vi var rörande överens om hur skönt det var att komma ut i vuxenvärlden och hur främmande tanken på ett tredje barn är just nu.

Sedan hann jag precis hem för att snusa på en liten tjej som sov gott och sitta en liten stund hos en stor tjej som precis skulle somna, något för sent för sitt eget bästa. Mysigt.

Bästa nyheten idag; vår favoritserie "Walking Dead" får en spinoff, yay!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar