tisdag 3 september 2013

Jobb- och förskolestart

Två dagar har gått av arbetsveckan och semestern känns redan märkligt avlägsen. Nu har jag inget projekt än och mjukstartar med att sitta på kontoret, men intressant ändå hur snabbt det känns helt naturligt att inte vara mammaledig. Än så länge njuter jag av att klä på mig "riktiga" kläder och gå hemifrån på morgonen, småprata med folk på kontoret och ta en kopp kaffe framför datorn. Äta lunch ute och tillbringa arbetsdagen med att läsa på till en certifiering jag tänkte passa på att göra innan jag får projekt. Kunna gå hem tidigt just för att jag inte har projekt än.
Jodå, hittills är det enbart skönt att ha blivit utsläppt i vuxenvärlden igen.

Nova har också haft en bra start på förskolan. Inga sura miner vid lämning och pedagogerna har rapporterat att det bara gått bra hela dagarna. Mycket lek i olika konstellationer.

Leker tåg med förskolekompisarna

Parkhäng efter förskolan

Freja verkar inte vara särdeles brydd över att det nu är pappan som är hemma med henne och inte jag. De har varit och kollat runt lite på mini-SATS en dag och hängt lite i parken en annan dag. Pappan har också upptäckt att man inte hinner sådär våldsamt mycket mellan lämning, hämtning, mat- och sovdags...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar