måndag 19 december 2011

Veckans bloggfrånvaro

... skyller jag på att det varit intensivt på jobbet och att jag sedan förra helgen varit hostig och hängig. Sömnen har det varit klent med. Trots dubbla doser hostmedicin och (försök till) sovande i sittande läge har jag hostat mig igenom nätterna, till både min och min sängkamrats stora förtvivlan. Inte alls roligt. Inatt fick jag dock mer eller mindre 7 timmars sammanhängande sömn och idag har jag känt mig som människa igen efter en vecka där jag verkligen varit toktrött på kvällarna.

I tisdags eftermiddag var det Luciafirande på dagis. Efter förra årets totalvägran gjordes det framsteg på den fronten eftersom Nova gick i tåget med både Lucialinne och glitter runt midjan.
Glittret runt huvudet kanske kommer på plats 2012?
I övrigt inbillar jag mig att det var ett typiskt dagis-Luciafirande; typ halva barngruppen sjunger med, andra halvan tittar storögt på publiken och sedan är det alltid ett par utbrytare som kör någon annan typ av show eller springer till sina föräldrar och sedan vägrar rätta in sig i ledet igen. Nova tillhörde den gruppen som mest stod och tittade, trots att hon sjöng "Midnatt råder..." om och om igen bara dagen innan.


När helgen kom kunde jag och A inte förneka att vi borde handla julklappar längre och tvingade oss själva ut i julhandeln. Att försöka shoppa i city kändes inte ens som ett alternativ, så vi gjorde tvärtom och tog tunnelbanan ut till Kistagallerian istället. Visst var det mycket folk där med, men det kändes som att det mest var folk i genomströmning och inte alls speciellt mycket folk i själva butikerna och vi lyckades faktiskt checka av de flesta julklapparna på ett par timmar. Samt inta både lunch och fika.

Igår var det sedan Bakarbrödernas traditionella lussebullsbjudning på Djurgården. Pojkarna hade inte hjälp av vädergudarna den här gången och jag med min hosta valde att stanna hemma istället för att stå ute och frysa i det snöblandade regnet. Nova fick följa med farmor och farfar dit istället.

Nu ska jag bara klara av de återstående arbetsdagarna fram till och med torsdag. På fredag morgon sätter vi oss på tåget upp till Norrland för en veckas julledigt. Det ska bli såå mysigt att komma iväg och fira jul med Novas mormor och morfar och träffa resten av släkten däruppe. Och förhoppningsvis få lite snö och kyla istället för det här nollgradiga snöslasket vi har i Stockholm just nu.

1 kommentar:

  1. Ja, ni är så välkomna så! Och här finns både snö, kyla, julmat och klappar.
    Kram!

    SvaraRadera