måndag 12 april 2010

High Five

Eftersom A just nu har dille på TV-serien "Solsidan" och vill se minst ett avsnitt per kväll har vi tydligen temporärt upphävt datorförbudet i sovrummet. I skrivande stund har vi två laptops i sängen.

Det gick läskigt snabbt att komma tillbaka in i ekorrhjulet för min del, på jobbet är det fullt upp och mer därtill. På samma sätt som A så försöker jag vara hemma senast till 18 för att hinna vara med Nova en timme innan det är sovdags för dottern. Något jag hade förträngt när jag varit mammaledig är hur det känns som att man knappt har någon fritid när man jobbar; jag hinner knappt komma hem förrän det är dags att sova och sen upp till jobbet igen. Blä.

I lördags hade vi Pontus, Linda och Micke på middag. Vi bjöd på helstekt oxfilé, klyftpotatis och hederlig chilibea. Till efterrätt gjorde vi crème brulée för första gången på flera år. Det tar ju sin lilla tid att karamellisera ytan med gasbrännare, men det blev gott! Eftersom klockan var närmare två innan vi kom i säng blev det inte alltför mycket gjort i söndags.

Det känns som att det händer en massa saker med Nova varje dag nu, rätt vad det är så övar hon sig på att gå baklänges och i andra minuten kryper hon omkring på all fyra. Det nyaste tricket är att hon lärt sig göra high five...


1 kommentar:

  1. ugh... låter inge vidare att jobba... en timmes kvalletid med barnet. hur ska man kunna försörja sig utan att jobba???? :)
    kul att allt fungerar i alla fall! Mac frågar ofta hur det är med Nova.
    O numera drar Hedda hela trappen.här är det vidrigt vaaaarmt! går typ inte att va ute mitt på dagen. ;(
    kram på er!

    SvaraRadera