tisdag 7 maj 2013

Varmaste vårdagen

... hittills och jag tror minsann att termometern var uppe och vände på över 20 grader under dagen. Jag och Freja promenerade upp till Å & B efter att vi lämnat Nova och sedan tog jag en joggingrunda i Hagaparken medan farföräldrarna roade lillan.
Aaah - härligt med sol, glittrande vatten, spirande gräs och allt-annat-som-det-skrivs-om-i-vårdikterna. Vackra omgivningar!


Mindre härligt: tung runda. Nästan tyngre än helgens kom-igång-jogg. Träningen har legat nere under tiden jag har varit krasslig och eftersom det har varit en segdragen process att få bort allt slem ur lungorna och kunna andas normalt blev det ett ofrivilligt uppehåll på nästan fyra veckor. Bläh.
Men men, bara att sparka igång igen.

På eftermiddagen gick jag och tjejerna ner till Kanalparken för sedvanligt efter-dagis-häng. Det jag helst av allt hade velat var att parkera mig på en uteservering och dricka rosé i solen, men det känns inte som en speciellt barnvänlig aktivitet. Solhatt, frukt och vatten på en picknickfilt bredvid sandlådan i parken fick duga. Som bonus träffade vi på en av Novas bästa kompisar med mamma och lillasyster. Tyvärr hann vi inte mer än att vara där i 20 minuter innan Storasyster behövde göra nummer två. Och i parken finns ingen toalett.

- "Vi har ju en spade! Då kan vi ju gräva ett hål och så kan jag bajsa i det!", tyckte Nova som var ovillig att gå hem för sådana bagateller som fysiska behov.
Konstigt nog blev inte Mamman helsåld på den idén. Det blev hemgång istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar