torsdag 16 maj 2013

Akalla överraskar

Idag har det varit Förskolans Dag och för Novas förskolas del var det utflykt till 4H-gården i Akalla By som stod på schemat. Dagen till ära var föräldrar välkomna att följa med och vi var väl 8-10 föräldrar som hängde på. Akalla, så långt bort på blå linjen har jag faktiskt aldrig varit tidigare.

Dagen var solig och om det inte hade varit för att det blåste en del (sådär oberäkneligt så att koftan åkte av och på säkert 15 ggr) hade det varit ett helt fantastiskt väder som ackompanjerade de Bullerbyliknande omgivningarna. Djur, hagar, röda lagårdar och lundar med träd - en riktig idyll som jag helt har missat - och bara ett par minuters promenad genom skogen från tunnelbanan. Dessutom andra pluspoäng såsom lekplats, café och toaletter. Jag skymtade även en ofylld plaskdamm och kan bara anta att det brukar vara betydligt mer folk i området närmare sommaren och på helgerna, för idag behövde vi inte trängas.

Tyvärr måste min solhatt ha blåst bort från under vagnen när vi stressade iväg till dagis imorse, för den var iallafall inte med när jag behövde den. Inte alls bra för min hyperpigmenterade hud, men jag hade åtminstone solskydd på mig och försökte sitta med ryggen mot solen så mycket som möjligt. Trevlig dag och det är alltid kul att se Nova med sina förskolekompisar. Hon är i en mysig ålder just nu. Påhittig, omtänksam, social och glad. "Hon blir nog statsminister en dag, en riktig medlare", sa en av hennes pedagoger härom dagen. Mer prat om Nova blir det på måndag, för då har vi utvecklingssamtal på förskolan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar