måndag 20 maj 2013

Skärgårdsfredag

I fredags hade jag bolagsmöte på jobbet. Fokus var faktiskt enbart på att umgås. Såna "möten" gillar jag. Turen gick till Fjäderholmarna där vi tog en fördrink utomhus i solen och sedan avnjöt en skärgårdsbuffé på Rökeriet. Mycket trevligt och jag fick mitt rosébehov uppfyllt och lite mer därtill.


Därför var det extra tufft att åka ut till stugan i lördags förmiddag. Min åksjuka blir ju inte bättre av att jag har sovit lite och druckit vin kvällen innan, om jag säger så. Men två kräkstopp och två glassar (Twister - bästa åksjukemotmedlet!) senare landade vi på Vätö mitt i dagen. Där roade vi oss med att göra årets första gräsklippning, fixa med rabatter och pallkragar, plocka sniglar och annat. Leka kurragömma till exempel.

Inte helt lätt att hitta ett bra gömställe när man är 1,90 lång

Var det nån som sa att män saknar simultankapacitet? Min kan iallafall grilla, köra halvonödiga ogräsplockarprylen OCH dricka öl. Samtidigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar