fredag 9 september 2011

Bortakväll och hemmakväll

Igår efter jobbet var jag på pub på kontoret, temat för dagen var hårdrock och det var fullt ös med rökmaskin och karaoke. Men så värst vilt blir det ju inte på en torsdag och jag var hemma kring 22:30. Idag är det As tur att vara ute och roa sig. Han har haft heldag med sitt bolag och i skrivande stund är han inte hemma än. Jag och Nova traskade över till Vasastan efter jobb och dagis för att hänga en stund hemma hos familjen B/P. Lillis och Hedda var också där. När männen i familjerna anslöt blev det hämtmat. Sedan lyckades jag med en vältajmad hemgång med trött dotter framåt halv nio. Nova var pigg och glad hela tiden vi var där, men somnade efter 50 meter när hon väl hamnat i vagnen då det var dags att börja dra sig. Det kändes inte som någon större idé att försöka få till någon tandborstning och jag bara lyfte över henne till sängen när vi kommit "hem". Efter det har jag bara lökat i soffan med dator i knäet och kassa science fiction-filmer på TVn.


Imorgon är planen att börja fixa i lägenheten för att kunna göra premiärsovningen på söndag natt. Yay! Jag hoppas bara att A har någon form av tanke på det ikväll och att jag inte behöver dras med en tokbakis sambospillra imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar