onsdag 22 september 2010

Föräldrasamtal och middagsgäst

Ikväll hade vi middagsbesök av en annan liten dam som också blivit stor - min kompis Em, som är i välsignat tillstånd och sisådär 24 veckor tjock! Vi goffade tacos och goda tryfflar som hon hade med sig. Efter mycket om och men lyckades jag hitta mina gravidkläder (i As garderob) som hon fick med sig. Lustigt, det var en massa plagg där som jag inte hade nåt minne alls av. Minnet är bra, men kort.

Tidigare på dagen hade vi föräldrasamtal med en av Novas förskolepedagoger om vår upplevelse av inskolningen och hur det funkar för dottern på dagis.

Och sammantaget är vi nöjda med förskolan. Viktigast för oss just nu är att Nova är trygg, trivs och har roligt med pedagoger och andra barn. Sen om höstens pedagogiska planering innebär att förskolan ska jobba med att få in mer matematik eller språkförståelse är väl det bara en bonus liksom.

För övrigt lyckades jag nästan med min målsättning för morgonjogg och annat imorse, det var tiden som sprack. 20 minuter senare än tänkt kom jag till jobbet. Morgonprocessen är inte helt optimerad än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar