tisdag 21 september 2010

Baj!

Veckan inleddes med en VAB-dag. Natten mellan söndag och måndag vaknade vi om och om igen av att Nova högljutt deklarerade "Baj!" och även om det inte var leverans varje gång så var det oftare än vad som är normalt (hon gör så gott som aldrig nummer två på natten). Hurra, en härlig diarré! Svårt att somna om hade dottern också, så till slut fick hon sova hos oss. Det fortsatte på samma sätt på måndag morgon och vi beslöt att det var läge att hålla henne hemma från dagis. Eftersom A inte är på projekt så var det han som fick vabba.
För övrigt är det väldigt ofta "Baj!" medan dottern klappar sig på blöjan nu för tiden. Ungefär 75% av gångerna är det falskt alarm.

Imorse var iallafall allt tillbaka till det normala igen och jag och A har jobbat medan Nova har varit på dagis. Efter jobbet kom J & H på spontanbesök och åt middag hos oss. Det var så roligt att se hur stor lilla H har blivit på bara två månader, verkligen en liten tjej nu.
Hår har hon fått också!


Få se... vad har annars hänt sedan sista inlägget...? Jo, jag och mamma körde stora shoppingrajden i lördags (utan något vidare synligt resultat dock, jag behöver nog professionell support som i Barcelona) och i söndags eftermiddag tackade vi av mamma och skickade hem henne till Novas morfar igen. Någon timme senare damp A ner efter sin tennishelg i Skottland. Lite lagom trött och hes sådär. På kvällen var vi hos As syster S och åt födelsedagsmiddag eftersom hon fyllde år tidigare i veckan. Novas kusiner och farmor och farfar var också där så det blev en mysig släktmiddag med lite valvaka.

Ursur dotter som vrålade över hela KappAhl, korkade Mamman hajade ingenting. När dottern till sist fått fri lejd till skötväskan letade hon upp en banan, krängde av sig jackan och kravlade upp på en pall.
Då var det frid och fröjd igen. Mamman hajade fortfarande ingenting.

Lördagsmys. Både liten och stor gillade snittarna.

Igår var jag ute och åt med mitt företag inom företagsgruppen så idag, efter att jag, A och J delade på en flaska rött som jag öppnade i helgen till middag, kan jag konstatera att jag druckit vin fem kvällar i rad. Inga stora mängder, men ändå. Nä usch, nu får det bli ordning och reda. Imorgon ska jag göra ett nytt försök med morgonjogg - gemensam frukost - dagislämning och ändå vara på jobbet kl 8:30. Det borde inte vara mission impossible, men vi får se. Klockan har ju redan blivit rätt så mycket så planen kanske kraschar redan nu ikväll. Orsak till den sena timmen: La Liga på dumburken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar