söndag 11 maj 2014

Förkylning och girls-night-out

Ända sedan förra helgen har jag varit helt sänkt i någon sorts pollenallergi eller förkylning. Inte sådär sjuk på riktigtså att jag har varit hemma från jobbet och legat i sängen och feberyrat, men rejält trött, seg och ont i huvudet och med en konstant nästäppa som inte ens Otrivin Mentol rår på mer än typ en timme åt gången. Bläh.

I fredags trotsade jag iallafall alla trötthetstecken och begav mig ut på äventyr med Elin. Ända runt kvarteret, till Sthlm Tapas, där vi pratade, käkade och drack cava och rosé alldeles på tu man hand för första gången på jag vet inte hur länge. Säkert ett par år. Sedan gick vi hem till en av hennes kollegor som hade nån sorts tequilafest. Därefter lite spontant nattsudd på Lokal innan Elin hoppade i en taxi och jag promenerade hemåt vid tre-hugget. Jodå, småbarnsmammorna kan fortfarande.


Kalv på grönbete på fredag, trött gammal ko på lördag.

Sen har jag nog missat att skriva att lägenheten är såld. För tre veckor sedan hade vi visning och efter en trevande start på budgivningen (iallafall hann jag bli nervös när det dröjde ett par timmar innan någon bjöd över den första budgivaren och därmed över vårt acceptpris). Sedan trillade det på under tisdagen och redan på onsdag kväll skrev vi kontrakt. Vi fick mycket mer än vi förväntat oss och kan inte annat än känna oss nöjda med försäljningen, skönt! Så nu blir det utflyttning härifrån senast sista juli, vare sig vi vill eller inte. Huset kommer med största sannolikhet inte att stå klart då, frågan är snarare hur vi kan ordna så att vi får det så bekvämt som möjligt i byggkaoset.
Men det ordnar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar