tisdag 22 april 2014

Påskhelgen i bilder

Vanligtvis tillbringar vi hela påskhelgen i stugan. Eller kanske uppe hos mina föräldrar. I år kände dock jag och Ante att vi måste stanna i stan någon dag extra för att inleda projekt husrenovering så smått med att besöka några köksleverantörer. 

Först lite parkhäng på Långfredagens förmiddag. Resten av Stockholm hade uppenbarligen begett sig någon annanstans, vi var helt ensamma i parken i säkert en halvtimme. 



Därefter en drive ut till Kungens Kurva för att käka lunch och besöka Kvik och HTH. Vi bakade in heliumballongköp och ett besök i Heron city så att det inte skulle vara så uppenbart för barnen att de behövde följa med på vuxentråkgrejer.


På Påskafton vaknade jag och kände mig hängig. Aptiten saknades och magen krånglade. Jag klarade mig iallafall genom äggmålning och påsklunch, men när vi väl tagit oss ut till stugan på eftermiddagen och ätit middag (i mitt fall typ tre tuggor potatisterrin och lammfilé) störtdök jag i soffan för att sedan befinna mig i horisontalläge till klockan 10 dagen därpå. Endast avbrutet av ett och annat brådskande besök på toaletten.

På söndagen var det strålande vackert och varmt väder och magsjuka Mamman kände sig hyfsat kurerad. Vi var ute och krattade och fixade på i trädgården och grillade korv på berget hos E&E till lunch.



Även på Annandagen var det superväder och vi tillbringade halva dagen utomhus. Efter lunchen packade vi ihop och åkte tillbaka till stan. Barnen hade fått en friskluftsöverdos och somnade i bilen.

Obligatoriska glasstoppet på väg hem till stan

Helgen avslutades med ett dopp i baljan i nya baddräkterna som levererats av påskharen.


Nu håller vi tummarna för en VAB-fri arbetsvecka. Det behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar