söndag 9 februari 2014

Slödag

När dagens planerade släktmiddag hos faster S blev inställd på grund av sjukdom kände vi inte någon press att styra upp några andra aktiviteter. Eftersom vädret har varit rätt trist och vi varit iväg på grejer både fredag och lördag så prioriterade vi en riktigt skön slödag hemma idag. Jag och Ante har turats om att sova och vara med barnen på eftermiddagen.

En liten joggingtur för att inhämta frisk luft (och för att inte hamna under skämsgränsen vad gäller antal träningspass per vecka) har jag också hunnit med. Det var efter sovningen, annars hade jag nog inte orkat släpa mig ut. Freja har förvisso börjat kunna somna i sin säng på kvällarna och kör inte några längre vakenrace om natten just nu, men det innebär inte att hon sover speciellt stabilt och föräldrarna får därmed inte den kvalitetssömn som de skulle önska alla gånger. Nätterna varierar mellan att vara smårisiga och skitkassa, kan man väl säga. Och så någon enstaka lyckoträff när det knappt är några uppvak alls.

I fredags tog vi pendeln ut till familjen P&P och åt middag och igår kväll hade vi kompisar hemma på tapas. Däremellan var jag och Nova ute en sväng på stan igår för att köpa present till T, som hade kalas på lördag eftermiddag. Vi passade på att äta thaibuffélunch på tu man hand också, mysigt att hänga bara vi två innan det var dags att bege sig till kalaset.

Nova gillar inte räkor, men älskar räkchips. 
"De smakar iallafall inte räkor".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar