lördag 15 februari 2014

Drömjobb för sportnördar

EPG. HDCP. QAM. HDMI. TSN. NOC. SOC. EVO. PPV. TVUI. VOD.

Jag har gjort två veckor på nya uppdraget och huvudet surrar av förkortningar. Jag är ovan vid så drift- och nätverksnära uppdrag, samtidigt som jag blir peppad av att lära mig ett helt nytt område. Rollen är projektledaraktig, dock i linjen, och TV-produktion ska tydligen bli min nästa expertis. Ett drömjobb om man skulle vara sportintresserad såhär i OS-tider, enbart på mitt skrivbord finns det två TV-apparater och tre digitalboxar. Andra fördelar är att jag kommer att ha gångavstånd till kontoret när avdelningen väl flyttar från Nacka in till Fleminggatan och att det är ett låångt uppdrag. Kul att vara ute hos kund igen och än så länge känns det för det mesta bra. Alla jag mött hittills har varit väldigt välkomnande och förstående över att det här området är inget man kan på förhand. Däremellan känner jag för att hoppa ut genom fönstret ibland när diskussionerna blir alltför tekniska.

Idag har vi haft  födelsedagsfika med släkten inför Novas annalkande födelsedag och efter det pep jag och Ante iväg för thaifotmassage och trerätters på El Diablo. Favorit i repris. Sen sammanstrålade vi på Griffins Steakhouse för en drink med E&E som hade ett liknande upplägg på kvällen. Hemma igen framåt halv tio för att slänga barn i säng och avlösa svärföräldrarna. De sista timmarna av lördagen ägnar vi åt halvsovande framför första säsongen av Homeland.

Mumsiga margaritas tidigare ikväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar