onsdag 27 november 2013

Småeländigt

Det är fortsatt småeländigt på hemmafronten och det känns som att det alltid är minst en i familjen som är hostig eller har ögoninfektion eller är illamående och risig i magen eller bara känner sig allmänt krasslig. Igår morse kvalade jag in på alla ovanstående symptom och valde helt enkelt att stanna i sängen. Inte ofta man får möjlighet att barrikadera sig i sovrummet i horisontalläge under dagtid nuförtiden. Det var välbehövligt och jag sov ungefär två timmar på förmiddagen och ungefär lika många efter middagen. (Ja, så mycket middag blev det nu inte eftersom jag mådde riktigt illa hela dagen utan det blev en ofrivillig fastedag för min del.)

Idag har jag iallafall varit på benen igen även om magen väl inte helt återhämtat sig. Efter jobbet var jag ute och käkade med mammagruppen och den här gången besökte vi den italienska institutionen "La Famiglia" på Alströmergatan. En kvarterskrog som har funnits där i typ evigheter och som ståtar med att ha haft världskändisar som Sinatra, Harrison Ford och Mariah Carey som gäster. Helt ok mat, jag åt mycket goda lammkotletter, men servicen kunde få ha varit lite mer på tårna i vissa lägen.

Sedan fortsätter Freja att stöka lite nu och då. Efter två lugnare nätter var hon uppe och härjade mellan 01:30 och 3:30 inatt. Vid 03 tog jag över från Ante och lyckades få henne att somna om i vagnen efter att ha gått runt, runt i lägenheten i en halvtimme.
Preciiis när jag krupit ner i sängen igen och slutit ögonen kommer Nova dundrandes och kravlar upp i vår säng. Bara att gå tillbaka med henne till sin säng, sitta på den hårda, kalla stolen i nattmörkret och vänta på att hon somnat om. Där och då lovade jag mig själv att det inte blir något tredje barn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar