måndag 18 november 2013

Sedan sist

Moster E påminde mig precis om att det var väldans länge sedan det hände något på bloggen. Och det var det ju. Så vad har vi pysslat med för något sedan sist?

Förra helgen gjorde Ante Nice med tenniskompisarna. Han åkte på torsdag morgon och kom tillbaka på söndag kväll. Trist nog blev han sjuk där nere och tillbringade helgen med att vara ynklig och ha ordentligt ont i halsen istället för att spela tennis. Stackare. Här hemma kom mormor ner och utgjorde understöd och sällskap från torsdag till måndag. Torsdagen fick jag lov att jobba hemifrån men med mammas hjälp kunde jag jobba hela fredagen och dessutom hänga hos E&E på afterwork hela kvällen sen. Där var det en hel bunt med kompisar från Uppsalatiden, trevligt!
Resten av helgen gjorde vi inte så värst mycket. Vädret var halvkasst men mamma hann iallafall med att ta med sig Nova en sväng till parken på lördagen och så kom familjen Paulsson/Brandelius och fikade på eftermiddagen. På söndagen var jag och Nova på "simlekis" på PlanetFitness uppe vid Norrtull på eftermiddagen. Fräscht ställe och Nova verkade nöjdare med simlekis än med den regelrätta simskolan som hon började på tidigare.

Den här hösten har verkligen varit ett lågvattenmärke när det gäller sömn. Har det inte varit Freja som härjat i tid och otid så har det varit Nova som har hostat och som har vaknat och kommit över till vår säng. Det har varit alldeles för många nätter där varken jag eller Ante somnat förrän framåt fyratiden. Jag har iallafall äntligen insett storheten i öronproppar. Jag har inbillat mig att jag tycker att det är obehagligt att sova med ploppar i öronen, men allt är ju relativt. Hellre sova med lite obehag än inte alls liksom. Dessutom har jag tagit för vana att gå och lägga mig i gästsängen när Nova kommer över för att kunna få sova utan ett par långa barnben som gör kniptång på mig.
Den senaste tiden har Freja varit något stabilare när hon väl har somnat och inte haft alltför många uppvak, men i gengäld kan hon vara svår att söva och vi har fått rulla henne inomhus i vagnen både mitt i dagen och på kvällen när hon ska sova.

Jag hade tänkt ladda på med ett gäng foton från senaste två veckorna men tyvärr råkade jag afterworka bort mobilen i torsdags och med den försvann alla foton jag tagit sedan april. Fanken. Jag var hyfsat snabb med att utöka lagringskapaciteten för mitt molnkonto så snart jag fick en lånetelefon...

I övrigt var helgen lugn med fotbollskollande och soffhäng i fredags, kalas för Nova på lördagen, middag med kompisar här hemma på kvällen och sedan lite huskollande i söndags. Senaste tiden har tyvärr hela familjen varit småkrasslig i omgångar. Denna måndag är det Nova som har haft feber och jag själv har känning av både halsont i halsen och ögoninfektion. Men med två barn hemma är det lugnare på jobbet och jag jobbar väl på så länge jag inte känner mig jättehängig.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att se att man inte är ensam som har upptäckt öronproppar. Själv sover jag med öronproppar varje natt. Sover så mycket bättre och djupare när det är tyst.Jag började med öronproppar när jag bodde i studentkorridor och sedan har jag fortsatt med dem. Bor vid en trafikerad gata nu så utan proppar är det svårt att somna. Lycka till med propparna och hoppas att du vänjer dig att ha dem i öronen. För mig var det en vanesak. Kändes väldigt konstigt i början men efter att tag märker man nästan inte ens att man har propparna på sig.

    SvaraRadera