torsdag 18 juli 2013

Platsbyte

I söndags packade vi ihop oss för en vecka borta från stugan och åkte tillbaka till stan. Fixade några ärenden, vattnade blommor och passade på att äta hämtmatsmiddag med S och kusinerna. BVC-besök och vaccination med Freja på måndag eftermiddag och sedan satte vi oss i bilen och drog norröver mot barnens mormor och morfar.

Klockan hann bli 18:30 innan vi tog oss ur Stockholm och inte förrän ganska prick klockan 00 körde vi in på mina föräldrars gård. Då hade vi pausat nästan en timme på McDonalds i Gävle. Men jag vet inte om det var någon större vinst att köra på kvällen egentligen. Tanken var ju att tjejerna skulle sova en del i bilen, men Nova sov endast de sista 45 minutrarna och Freja knoppade kanske 2,5 timme totalt. Så vi skulle antagligen lika gärna kunnat åka mitt på dagen och passa in lillans lunchsovning istället. Resan gick iallafall smärtfritt, ett par missnöjesvrål från Freja mot slutet bara.

Som vanligt är vädergudarna inte riktigt med oss här uppe. I tisdags var det hyfsat väder men efter det har det varit kring 15 grader och duggregn. Det passar liksom inte in i mina barndomsminnen från de norrländska somrarna med soliga, varma dagar och härliga bad i ljumma insjöar. Antingen är det vädret som har ändrat sig eller så kommer jag bara ihåg de dagar som var riktigt somriga. Men hoppet lever och om man får tro väderprognosen så ska det vara färdigregnat för veckan framåt eftermiddagen.Tur att vi ska stanna ett par dagar till så att solen får en chans att skina på oss!

Mamma och pappa firade silverbröllopsdag häromdagen

Min farmor och farfar kom och fikade

Pappa har skaffat en smartphone (och en slav svärson som fixar över alla kontakter, laddar ner appar och putsar displayen...)


Min lilla mormor

Jag, Ante och Nova roar oss med klassiska vikgubbar inomhus när det regnar utomhus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar