måndag 13 april 2015

En helt vanlig måndag

... och eftersom det var tidig hämtning på förskolan hade vi inte bråttom hem till middagsfixet utan kunde svänga förbi "skogen" på vägen hem. Novas avdelning går till ett litet skogsområde alldeles här i närheten de flesta måndagar och Nova, som länge haft värsta utbrotten innan förskolan dessa morgnar om hur TRÅKIGT det är att gå till skogen, deklarerade plötsligt att det hade varit kul där idag och att hon ville gå dit och visa mig stället.


När vi kom hem stannade tjejerna ute och pysslade ute i trädgården ett tag och efter middagen stack Nova ner för att leka med Thea en timme. Freja vill nu för tiden följa med för att leka med Edith varje gång Nova går ner till E & E, men jag lyckades avleda uppmärksamheten med Playdoo-lera. Freja massproducerade "backar" (= maskar), som hon radade upp och räknade.


I lördags fick dock Freja leka med Edith flera timmar då vi bytlånade barn med E & E en stor del av dagen. Nova var hos Thea och Edith uppe hos Freja. Även om småttingarna inte alltid leker med varandra är Freja på nåt sätt nöjdare av att pyschla omkring tillsammans med Edith än när hon är ensam, speciellt om Nova är borta. Det blir lätt ett gnöl efter att sitta och titta på film på IPaden då när hon får tråkigt.

2 kommentarer:

  1. Vad kul med ett livstecken från er! ��Hur går det med renoveringen då?

    SvaraRadera
  2. Det skulle jag också vilja veta....jag tror att jag slår en signal!

    SvaraRadera