torsdag 9 oktober 2014

Vi lever!

Nästan en månad sedan senaste inlägget. Så länge har jag aldrig pausat bloggandet någon gång. Det har varit full rulle både på jobbet och privat, helt enkelt. En del arbetsveckor har jag och Ante inte haft en enda gemensam middag utan turats om att äta med barnen, vilket hör till ovanligheterna.

Helgerna har sprungit förbi och inte har vi lyckats komma framåt här hemma speciellt mycket ändå. Den 20 september var vi på mycket roligt bröllop på Lidingö då Fredrik & Ulrika gifte sig och dagen därpå var jag mycket, mycket "trött". Helgen därpå, sista helgen i september, körde vi årets antagligen sista Vätötur, eldade tokmycket i braskaminen, bastade och hade kräftmiddag med E&E. Samt stängde stugan.

Måla naglarna i taxin på väg till festligheterna, det är jag i ett nötskal det.

Fina brudparet.

Senaste helgen var vi på företagets årliga konferens och fick tillbringa torsdag till söndag nere i Grekland. Halkidiki, närmare bestämt. Vädret var sådär - mulet och kring 19 grader - men vid ett par väl valda tillfällen sprack himlen upp och solen tittade fram lagom tills konferenspasset var slut och man kunde sitta på en terrass och dricka öl och njuta av värmen. Så det var en bra konferens ändå. Jag bodde med Åsa och antalet timmar på dansgolvet under helgen blev gissningsvis lika många som en normal arbetsdag. Tyvärr får man ju inte direkt någon vila en sådan här helg och både jag och Ante kom tillbaka till Sverige på söndagkvällen med ett rejält sömnunderskott. Men sova får man ju som bekant göra när man blir gammal. Här hemma var barnens mormor  en hjältinna och tog hand om allt under tiden vi var iväg och roade oss. Och hann dessutom med att städa hela huset och tvätta typ fjorton tvättar samt ta livet av två groteskt stora (enligt egen utsago) spindlar i tvättstugan. Bara det, liksom.

Eftermiddagshäng med killarna i mitt bolag.

Årets konferensscen. Även i år skönt befriad från allt vad powerpoints heter.

Bolagstävlingar sista dagen.

Fredag igen imorgon och jag var duktig och planerade och beställde mat till hela veckans middagar redan igår. Klapp på axeln för det! Tyvärr levererade MatHem en tub makrill istället för den burk skagenröra jag hade beställt. Makrillpys till fredagsmys? Urk, näe va.

Systrar

2 kommentarer:

  1. Spindlarna var gigantiska! Kolla själv vid sifonen, där ligger ett `lik´. Usch, jag avskyr spindlar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men mammaaaa, man kan väl inte lämna lik sådär efter sig om man är i mördartagen!!! Då får man städa efter sig!

      Radera