fredag 25 juli 2014

Norrlandsveckan

Hej mor! Jag kan riktigt se dig muttra över avsaknaden av blogguppdatering varje morgon du slår på datorn. Så här har du ett litet fotoinlägg! Som inleds med ett extra fint foto dessutom.

Sovande bordsdam. Nog för att Ante kan dra trista skämt, men...

Norrlandsveckan hos mina föräldrar andra veckan i juli bjöd på fint sommarväder, för ovanlighetens skull. Normalt sett brukar vi alltid tajma in 12 grader och regn när vi är där uppe. Men nu fick vi dagar med kanonväder och kunde besöka min barndoms badställen. Varmt i vattnet var det också, kring 24 grader.

Förmiddagsdopp i sällskap av småabborrar. Samt ett par bromsar.

... och sen kvällsdopp i det lilla "badhuset" som pappa byggt vid deras stuga.

Som vanligt var det godisbonanza hela veckan, även om Nova och morfar numera försöker vara hyfsat diskreta. Men mamman har nog klurat ut vad som försiggår i garaget.

Ibland bara måste man sova, även om det är mitt i kafferepet.

Mer fika. Det var "Haveröveckan" när vi var där och då fanns det gofika på Folkets Hus

... samt en rafflande utställning av bland annat förkläden.

3 kommentarer:

  1. Tack för den bilden! Du vet väl att `den som sover, syndar icke´. Jag skyller på värmen, vinet och att hålla efter livliga barnbarn gör en trött.
    Älskar dej ändå!

    SvaraRadera
  2. Ska dock fundera på hur det blir med arvet... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... åja, jag ville bara visa att du också är mänsklig, kära mor. ;-)

      Radera