fredag 27 mars 2009

Hej och välkommen

Japp, jag har bestämt mig för att börja blogga lite smått. Alla, från silikonstinna bystdrottningar till trötta flerbarnsmammor, bloggar ju nu för tiden och jag ska väl inte vara sämre, trots att jag inte hör till någon av kategorierna (än). Några reflektioner bör jag kunna få ner var eller varannan dag mellan amning och blöjbyten. Det känns också bra att ha någonting konkret att pyssla med framför datorn istället för planlöst surfande. För att bota eventuell jobbabstinens liksom.

Som det står i beskrivningen; denna blogg är nog mest till för att dokumentera vardagslivet med Nova och för att kunna dela tankar och foton med nära och kära utan att behöva sänka några mailboxar.

Nova är snart 6 veckor gammal och kan väl inte så många tricks i nuläget, även om vi övar på det här med att lyfta huvudet. När hon plockades ut, 10 dagar innan utsatt datum, vägde hon knappt 3 kg och var 48 cm lång. En ganska liten tjej med andra ord. Nu har hon knubbat på sig en del och för 1,5 vecka sedan uppgick matchvikten till 3,3 kg. Novas intressen i nuläget är tuttar, BabySemp och att ligga på mammas eller pappas axel. Skötbord och AD-droppar är inga favoriter direkt.

I stort har hon sin fars utseende och sin mors temperament, trots föräldrarnas önskemål om det motsatta...


Nova, här 3 veckor gammal, februari 2009.

1 kommentar:

  1. Hon är så himla fin den lilla tjejen...kram från stolta faster Sara. Kul med blogg Annica!!!

    SvaraRadera